University College Utrecht opent de deuren op zaterdag 14 september 2019 voor de Open Monumentendag in samenwerking met de naburige Kromhoutkazerne, die voorheen gevestigd was op de huidige Internationale Campus.

Het programma:

13.00 – 14.00 Lezing door dr. Tijana Zakula (University College Utrecht): De Utrechtse Caravaggisten – niet Nederlands genoeg? Tot voor kort waren de Utrechtse schilders van de school van Caravaggio uitgesloten van Nederlandse museumopstellingen en kunstgeschiedenis. Dr. Zakula licht de geschiedenis van deze groep schilders toe aan de hand van voorbeelden uit de recente Caravaggio-tentoonstelling in het Centraal Museum.

14.30-15.30 Lezing door dr. Mary Bouquet (University College Utrecht): The Journeys into Diversity project: view on Utrecht from outside. Het project Journeys into Diversity verzamelt ervaringen van gevluchte studenten en presenteert deze door middel van kunstuitingen. Dr. Bouquet neemt u mee op de reis naar Utrecht vanuit verschillende delen van de wereld met beeldmateriaal uit de recente tentoonstelling aan de Universiteit Utrecht. N.B. Deze lezing is Engelstalig, met toelichting en discussie in het Nederlands.

Beide lezingen zijn in het Auditorium.

Tour door de campus

Studenten van University College Utrecht leiden u rond de historische campus – hun thuis. Maak kennis met de historische gebouwen en het dagelijkse leven van de studenten op de campus.

Starttijden  tour: 11.00 uur,12.30 uur en14.00 uur.

Filmvertoning

Twee korte films over University College Utrecht draaien de gehele dag in het onderwijsgebouw Locke.

Het Jazzman’s café is open voor bezoekers van 10.00 tot 16.00 uur.

Toegang vrij. Welkom!

Adres: Internationale campus Universiteit Utrecht, Campusplein 1, 3584 ED Utrecht