In studentenwoningen is het soms lastig om een goede internetaansluiting met wifi te realiseren. De wifi in het pand is vaak niet stabiel of erg traag omdat de snelheid gedeeld wordt met anderen. Ook is het met zo’n gedeelde wifi lastig om een gewone computer aan te sluiten met een netwerkkabel.

De oplossing: 4G voor Thuis

Internet via 4G voor Thuis (of de studentenkamer) is een product van T-Mobile. Dit is een internetaansluiting voor op een vaste locatie, maar dan gebruik makend van het snelle T-Mobile 4G netwerk. met dit product krijg je een router met daarop wifi én de mogelijkheid om een netwerkkabel in te steken waarmee je je gewone computer kunt aansluiten.

Deze router hoef je niet aan te sluiten op de kabelaansluiting, de telefoonlijn of glasvezel. Het enige wat je hoeft te doen is de stekker in het stopcontact steken en je hebt snel internet! De router pikt namelijk het 4G signaal op en zet dat om naar wifi en gewoon internet (via die netwerkkabel dus).

Kortom, geen gedoe met het aansluiten van kabels in de meterkast die dan vervolgens weer doorgetrokken moeten worden naar jouw woonruimte.

Hoe snel is 4G voor Thuis?

De snelheid van deze vorm van internet hangt af van het gekozen abonnement. De goedkopere abonnementen hebben een maximale downloadsnelheid van 30 Mbit en een upload van 5 Mbit. Voor het lichtere werk, zoals e-mailen, instagrammen, websites raadplegen is dit meer dan voldoende. Zelfs Netflixen lukt hier nog mee, maar dan liever niet twee streams tegelijkertijd.

Wil je toch wat meer snelheid? Dan kun je kiezen voor het iets duurdere abonnement dat een maximale download heeft van 100 Mbit en een upload van 10 Mbit. Supersnel dus en geschikt voor gamen, meerdere Netflixers tegelijkertijd etc.

Toch gewoon via de kabel, ADSL of glasvezel?

Is het voor jou en jouw woning eigenlijk helemaal geen probleem om even een paar kabeltjes aan te sluiten? Dan wil je wellicht toch een provider die gewoon via de kabel, ADSL, of nog beter: glasvezel levert. Je hebt dan meer keuze en met een goedkope aanbieder zoals Youfone, Online of Budget ben je waarschijnlijk ook nog wel wat voordeliger uit.

De makkelijkste en snelste manier om te kijken wat er op jouw adres leverbaar is, is een postcodecheck doen. Hiervoor kunnen we de internet postcode check van KiesZeker aanbevelen. Vul je adresgegevens in, klik op vergelijken en je krijgt direct een overzicht van de mogelijkheden en de abonnementstarieven.