De glasinstrumentmakerij van Peter de Graaf

Peter de Graaf is glasinstrumentmaker voor de faculteit Bètawetenschappen en al meer dan twintig jaar werkzaam voor de universiteit.

Zijn afdeling is onderdeel van de afdeling Instrumentatie. Hier worden alle glazen instrumenten gemaakt die wetenschappers nodig hebben voor hun onderzoek. “Het voelt als een winkeltje, we maken niet alleen voor de bèta’s hoor, ook andere faculteiten en veel externen zijn klant."

"Het werk is zo leuk omdat je mensen verder kunt helpen. Kijk, als ze hier komen, hebben ze in feite een probleem. Ze hebben in hun hoofd wat ze willen onderzoeken, maar weten nog niet precies hoe. De technische uitwerking komt dan voor onze rekening. Het is mooi om te zien hoe mensen hier weer blij de deur uitlopen; ze kunnen weer verder!”

Tags: de werkplek