De werkplek: De partytent van Madelon Pieper en Gea Kleene

Een faculteitsfestival dat zijn weerga niet kent. Madelon Pieper en Gea Kleene hadden de afgelopen maanden hun handen vol aan de organisatie van het FSW 50jaar festival dat dinsdag het lustrumjaar afsluit.

Een partytent op het pleintje van het Langeveldgebouw is een zichtbaar element van het spektakel dat dinsdag de hele faculteit Sociale Wetenschappen zal overdonderen.  Die dag is het hele gebouw gevuld met workshops, presentaties en optredens in het Langeveld- en Groenmangebouw. Je kunt er wild breien in een creatief atelier, zingen, in ballen op het water lopen, voetballen, laboratoria bezoeken en meedoen aan debatten. Om maar een paar dingen te noemen. Het plein voor de faculteit zal een metamorfose ondergaan en ook De Basket doet mee.

Achter de schermen hebben Madelon Pieper, projectleider van het hele lustrum en managementassistent van het faculteitsbestuur en Gea Kleene ondersteunt de afdeling Educatie en Pedagogiek, lange tijd gebroed over de precieze invulling. “Hoe moet je nu zo’n dag voor alle medewerkers en studenten invullen? Daar hebben we lang over gebrainstormd”, vertelt Madelon. “Toen we bedachten dat het een festival moest worden konden we dat makkelijker invullen,” vult Gea aan.

En is het een festival met een culturele en wetenschappelijke kant. Madelon: “We hebben geprobeerd iedereen erbij te betrekken. Mensen zijn heel enthousiast en zijn bereid te helpen met de organisatie.”

“Het is groots, maar het verliep eigenlijk hartstikke goed. Het enige moment dat de moed me even in mijn schoenen zonk was toen ik bij een hoorcollege vertelde over het festival. Daar werd heel lauw op gereageerd”, vertelt Gea. “Maar dat was niet overal zo”, voegt Madelon toe. °Bij een ander college vertelde ik dat ze bier konden drinken en mochten paaldansen. Toen kwam er een spontaan applaus.”

Tags: de werkplek