De studentenbalie van Danny Snoek

Danny Snoek studeert Rechten en werkt daarnaast bij het Studiepunt van zijn opleiding in het vernieuwde onderwijsgebouw aan het Janskerkhof.

Wie ben je en wat doet je?
"Mijn naam is Danny Snoek en ik bent student-assistent bij het Studiepunt Rechten van de Universiteit Utrecht. Dit betekent dat ik naast mijn opleiding Rechtsgeleerdheid ook 12 uur per week werk bij onze studentenbalie. Mijn werkzaamheden zijn onder andere het verstrekken van informatie over onderwijs, inschrijving, vooropleiding, studentvoorzieningen en afstuderen."

Waar is deze werkplek?
"Wij zijn te vinden in het onderwijsgebouw van het Janskerkhof 3, het gebouw dat onlangs open ging na een grondige renovatie."

Wat is er bijzonder aan deze plek en/of aan dit werk?
"Bijzonder aan deze werkplek is de ‘subtiele’ verwijzing naar het verleden van dit historische pand. In 1816 werd de Universiteit Utrecht, op dat moment nog de Rijksuniversiteit, de eigenaar van deze voormalige Statenkamer. De vakgroep anatomie behoorde tot een van de eerste vakgroepen die hier gevestigd waren. Het kunstwerk geeft kleur aan onze werkplek maar eigenlijk is dit niet nodig. Kleur en leven is hier genoeg te vinden gedurende een reguliere onderwijsdag: het is een komen en gaan van studenten. Dat is precies wat het werk aan de studentenbalie zo leuk en afwisselend maakt."

Tags: de werkplek