De elektrische scooter van Nicoline Meijer

Wie ben je en wat doe je?
“Mijn naam is Nicoline Meijer en ik ben inmiddels vier jaar werkzaam als marketing- en communicatiemanager bij Stichting Utrecht Science Park. Hiervoor heb ik ruim 12,5 jaar bij de Universiteit Utrecht gewerkt in verschillende functies. Het gebied De Uithof, nu bekend als Utrecht Science Park, is al bijna 17 jaar mijn werkplek.

“Het Utrecht Science Park groeit en bloeit. Kijk alleen maar om je heen naar alle bouwwerkzaamheden. Recentelijk zijn we als Utrecht Science Park samen met de Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht, UMC Utrecht, Prinses Máxima Centrum en Genmab ook een campagne gestart om mensen te informeren over alle werkzaamheden. De campagne heet: Wij maken jouw wereld van morgen. Allemaal op onze eigen manier werken we hier op het Utrecht Science Park aan die wereld van morgen, van bouwvakker tot wetenschapper, van beveiliger tot arts.”

Waar is deze werkplek?
“Mijn werkplek bevindt zich in het kantoor onder studentencomplex De Bisschoppen. De foto is genomen achter ons kantoor, bij het nieuwste studentencomplex ‘De Johanna’. Op ons kantoor hebben we twee elektrische USP scooters tot onze beschikking.”

Wat is er bijzonder aan jouw werk?
“Ik vind het Utrecht Science Park een bijzondere plek, omdat hier dagelijks door vele mensen met passie gewerkt wordt aan een betere en gezondere wereld. Het bijzondere aan mijn werk is dat ik veel leuke en inspirerende mensen ontmoet. Een van de kerntaken van mijn werk is het ophalen en vertellen van verhalen: wat maakt het USP zo bijzonder?

Deze verhalen probeer ik met zoveel mogelijk mensen te delen. Op het USP, in de stad en de regio, nationaal en internationaal. Ik ben altijd op zoek naar mogelijkheden om mensen met elkaar te verbinden. Wat kunnen we aan elkaar hebben? Hoe kunnen we elkaar versterken?

Belangrijk is dat je een gezamenlijk gevoel van trots ervaart. We zijn met mooie dingen bezig. Het bouwen aan een sterke community heeft dan ook een hoge prioriteit op het Utrecht Science Park. Het is belangrijk dat mensen hier op een prettige manier werken, studeren, wonen of recreëren.”

Tags: de werkplek