Enquête: Hoe ervaar je online studie en werk en wat brengt de toekomst jou?

Klik hier voor deelname aan de enquête.

DUB wil graag van de studenten en medewerkers van de Universiteit Utrecht weten hoe ze de coronacrisis ervaren. En ook wat de verwachtingen zijn voor de nabije toekomst. Het onderzoek is opgesteld in samenwerking met onderzoeksbureau Newcom.

Deze enquête is een vervolg op ons onderzoek van juni 2020. Evenals toen, wordt ook deze enquête op meerdere universiteiten en hogescholen verspreid door de onafhankelijke media van het hoger onderwijs. Vragen gaan opnieuw over je welbevinden, de ups en downs van thuiswerken en de mate waarin je tevreden bent over de universiteit. Belangrijke toevoeging aan dit vervolgonderzoek is de blik vooruit: in wat voor situatie verwacht je over 12 maanden te zitten? Woon je verder weg of dichterbij? Werk of studeer je vaker thuis? En is digitaal of hybride onderwijs een blijvertje?

Uit het onderzoek in juni  bleek dat studenten het aanpassingsvermogen van hun instelling konden waarderen, maar ontevreden waren over het thuis studeren. Medewerkers gaven aan veel last te hebben van hoge werkdruk.

Deelname aan het onderzoek kost je ongeveer 7 minuten. Meedoen kan tot en met 4 mei. In mei publiceren we de resultaten.

Klik hier voor deelname aan de enquête.