Praten over ethische dilemma’s met groep 6 tijdens Meet the Professor

Op woensdag 28 maart stapten 135 professoren van de Universiteit Utrecht op de fiets naar basisscholen in Utrecht om leerlingen van groep 6, 7 en 8 te vertellen over hun onderzoek en de universiteit.

Professor Annelien Bredenoord bezocht dit jaar een basisschool in Overvecht. Bredenoord: “Ik gaf een les medische ethiek aan groep 6 van Openbare Basisschool De Gagel. De kinderen waren vooral onder de indruk van de toga, en ze dachten dat professoren altijd mannen zijn. Het was enorm leuk!"  Als hoogleraar Ethiek van Biomedische Innovatie aan het Universitair Medisch Centrum Utrecht en de Universiteit Utrecht bestudeert Bredenoord hoe innovaties in de (bio)medische wetenschappen en nieuwe biomedische technologie op een ethisch verantwoorde wijze vertaald kunnen worden naar patiëntenzorg en de maatschappij.