UU-student ontvangt gouden domtoren voor heldenactie

Tommy Versteeg (rechtsvoor) samen met de vijf andere helden, twee agenten en burgemeester Jan van Zanen (Foto: Angeliek de Jonge)

Tommy studeert Informatiekunde aan de Universiteit Utrecht en is actief lid bij roeivereniging Orca. Het was 15 december toen Tommy op zijn verjaardag getuige werd van een steekpartij op het Jaarbeursplein in Utrecht. Het slachtoffer werd een aantal keer geraakt. Samen met vier andere getuigen schoot hij te hulp.

Tommy: "ik ben Utrecht centraal in gerend om hulp te halen, één bleef bij het slachtoffer en drie anderen wisten de dader te overmeesteren. Ongeveer een week na het voorval ontvingen wij allemaal een uitnodiging van de burgermeester. We kregen een gouden domtoren uitgereikt in de vorm van een speldje als blijk van waardering."  Burgemeester Jan van Zanen plaatste eind december de foto op zijn Instagram.

A post shared by DUB (@dubnieuws) on Jan 30, 2019 at 2:20am PST