Utrechts succes tijdens Harvard National Model United Nations

Utrecht University Model United Nations (UUMUN) wist bij de prestigieuze MUN conferentie vorige maand in  Harvard University zes awards in de wacht te slepen.

Het Utrechtse team heeft, na eerder succes in Cambridge, opnieuw prijzen in de wacht gesleept tijdens de Harvard National Model United Nations.

Waar bij de Model United Nations in Cambridge het debat plaatsvond op de vaste tijdstippen, stopte het lobbyen in de VS nooit. Tot in de vroege uurtjes werkten de delegatieleden op een hotelkamer aan een resolutie, om de volgende ochtend klaar te zijn voor het debat. Dat ging vier dagen door.

De beoordeling vindt plaats aan de hand van de combinatie van pakkend speechen en het onderhouden van samenwerkingsverbanden in een omgeving met deelnemers van alle mogelijke nationaliteiten.

De zes awards voor het Utrechtse team gingen naar:
Frederike van Spaendonck – Honorable Mention in Legal Committee
Roemer Sijmons – Honorable Mention in Legal Committee