Utrechts team krijgt eervolle vermelding tijdens internationale pleitwedstrijd

Het team van de Universiteit Utrecht wist tijdens een internationale pleitwedstrijd in Wenen 'honourable mention' voor een memorandum in de wacht te slepen.

Elk jaar vindt in Wenen de Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot plaats. Dit is een internationale pleitwedstrijd op het gebied van het internationaal handelsrecht (Weens Koopverdrag) en internationale commerciële arbitrage.

Dit jaar deden 298 teams mee uit meer dan 65 landen. Deze pleitwedstrijd wordt door deze verscheidenheid aan teams ook wel omschreven als 'the olympics of international trade law'.
Het team van de Universiteit Utrecht, bestaande uit de studenten Coen Brouwer, Bas van der Reep, Charlotte Smit en Stefan Vissink, ontving eind april in Wenen een 'honourable mention' voor het Memorandum for Claimant. Dit betekent dat het memorandum van de Universiteit Utrecht tot de 25 beste memoranda behoorde.

In totaal deden zes Nederlandse universiteiten mee aan de Moot. Het team van de Universiteit Utrecht slaagde als enige Nederlandse team erin een prijs binnen te halen. Het team van de Universiteit Utrecht is afgelopen jaren vaker succesvol geweest bij de Willem C. Vis Moot Court. Zo is het team sinds 2010 vrijwel ieder jaar in de prijzen gevallen.

Vanuit Rechtsgeleerdheid werd het team begeleid door de universitair docenten  Emmely de Haan en Yvo Rampersad