Utrechtse student wint Lorentz Afstudeerprijs

De pas afgestudeerde Utrechtse student Erik van der Wurff heeft de Jong Talent Lorentz Afstudeerprijs voor Theoretische Natuurkunde gewonnen.

Hij krijgt de prijs voor zijn masterscriptietitel: Number Fluctuations and Phase Diffusion in a Bose-Einstein Condensate of Light.

De Jong Talentprijzen worden toegekend door De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen en hebben als doel de bevordering van het wetenschappelijk onderwijs in de technische en exacte vakken  Hij zal de prijs van 2000 euro op 28 november in Haarlem uitgereikt krijgen door voorzitter Alexander Rinnooy Kan.

DUB publiceerde kort geleden het artikel Student laat buitenlandse promotieplekken schieten voor Utrechtse begeleider  waarin een dubbelportret staat van Erik van der Wurff en zijn begeleider Henk Stoof.