Uithof ook een broedplaats voor ondernemers

RTV Utrecht besteedt twaalf weken lang aandacht aan het 50-jarige bestaan van De Uithof. Deze week aandacht voor de ondernemende kant van de lokale studenten.

De Uithof is niet alleen een plek voor onderwijs, maar ook voor ondernemerschap. Marjolein Theunissen startte een jaar geleden de website Cultuurbewust.nl, een webmagazine dat draait op vrijwillige bijdragen van jongeren en studenten.

Door het winnen van de UtrechInc Studentenprijs in 2010 kon Theunissen, die een bachelor kunstgeschiedenis aan de UU volgde, een half jaar gratis gebruikmaken van kantoorruimte van UtrechtInc in het Kruytgebouw. Dit jaar won zij wederom een prijs van UtrechtInc.

Zevenmijlslaarzen
Theunissen tegen RTV Utrecht: “Dat heeft mij echt zevenmijlslaarzen gegeven. UtrechtInc heeft een enorm netwerk aan adviseurs, maar vooral de ondernemers op de gang hebben mij flink vooruitgeholpen.”

UtrechtInc, een samenwerkingsverband tussen Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht, bedrijfsleven en overheid, helpt in de regio Utrecht innovatieve bedrijven een snelle start te maken door middel van financiering en coaching. UtrechtInc heeft onder meer kantoorruimte voor jonge ondernemers aan de Oudenoord, op de Uithof en in studentenflat Casa Confetti.

Twaalf afleveringen
Dit is deel twee van reeks van twaalf afleveringen die RTV Utrecht in samenwerking met de universiteit maakt over 50 jaar De Uithof. De serie is iedere dinsdag te zien in het programma U Vandaag. Dit programma begint om 18.00 uur en wordt herhaald tot 01.00 uur.