‘De stoppen sloegen door toen we smoothies maakten’

Wie zijn de nieuwe studenten van de Universiteit Utrecht? DUB kiest tijdens deze introductieweek elke dag een eerstejaars uit en vraagt hem of haar het hemd van het lijf. Vandaag de slotaflevering met Manuel.

Naam: Manuel
Leeftijd: 18
Komt uit: Maastricht
Kamer: Kritisch op zoek (minstens twaalf vierkante meter)
Studie: Bestuurs- en Organisatiewetenschap
Vereniging: volgend jaar

Mijn UIT zag er tot nu toe zo uit:
"We deden voor 100 procent mee, van ’s ochtends tot ’s nachts. Vanaf het begin waren we een fanatiek groepje. We zijn bijvoorbeeld langs elke vereniging geweest. Steeds waren we met z’n dertienen samen, want iedereen had het gezellig met elkaar. Dat kwam ook door onze mentoren, die ons overal enthousiast mee naartoe sleepten. Brak ben ik niet, ik ga vanavond nog een keer."

Wat voor student ga je worden:
"Ik wil eerst een jaar rustig aandoen op het gebied van feesten, want ik vind mijn studie ook belangrijk. Daarom wil ik nog niet bij een vereniging gaan, volgend jaar wil ik dat wel."

Memorabel UIT-moment:
"Er waren zoveel memorabele momenten. Hilarisch was het toen die jongen daar in slaap viel terwijl we aan tafel zaten."
Manuel wijst naar een groepsgenoot die half strompelend komt aanlopen. Hij laat een foto zien van de jongen en barst in lachen uit.
"We hebben een paar onbekende UIT-lopers gevraagd aan onze tafel te komen zitten en zijn zelf weggegaan. Toen hij wakker werd en alle vreemden om zich heen zag, schrok hij zich kapot. Hij was totaal gedesoriënteerd. Wij hadden lol natuurlijk. Ook gedenkwaardig is de ontploffing van een box bij Veritas, dat stonk nogal. O, en er zijn stoppen doorgeslagen toen we smoothies maakten tijdens een workshop. Dat maakte trouwens niets uit voor de smaak van de drankjes; we hebben ze half gepureerd gedronken.
"Wat me vooral zal bijblijven, zijn de nieuwe vrienden die ik deze week heb gemaakt. Waarom zou ik bij een vereniging gaan als ik de UIT net heb gelopen? Deze week is er deels op gericht nieuwe mensen te leren kennen en daarvoor heb ik nog geen vereniging nodig gehad."