‘Strandtent’ vervangt door renovatie gesloten Minnaert-kantine

De lunch in het nieuwe paviljoen wordt verzorgd door wekelijks wisselende foodtrucks.

Voor de ingang van het Koningsbergergebouw is vandaag een tijdelijke eetlocatie geopend. Foodtrucks verzorgen het eten.

De Vagant. Zo heet het houten paviljoen dat vandaag geopend is voor de ingang van het Victor J. Koningsbergergebouw. Tussen 07.00 en 19.00 uur kunnen 150 tot 200 personen gebruik maken van de ruimte.

In de ‘strandtent’ ruikt het maandagochtend nog een beetje naar verf, maar die geur moet snel verdwenen zijn. Studenten en medewerkers kunnen er gaan zitten om te lunchen, maar de ruimte kan ook voor zelfstudie of overleg gebruikt worden. In het paviljoen staan een voetbaltafel en een koffieautomaat. Buiten het paviljoen staat een mobiel toilet.

De lunch in het nieuwe paviljoen wordt verzorgd door wekelijks wisselende foodtrucks, die open zijn tussen 10.00 uur en 14.00 uur. Deze week worden er Vietnamese broodjes en saladerollen verkocht door Hoi Anh. Volgende week is het de beurt aan foodtruck Spelty, die pannenkoeken van biologisch speltmeel verkoopt.

Het houten pand is uit de grond gestampt vanwege de renovatie van het Minnaertgebouw. Daardoor kan er anderhalf jaar niet meer geluncht worden in de kantine van het Minnaert.

Voor het ‘normale’ Sodexo-lunchaanbod (boterham met kaas, glas melk, etc.) moeten studenten en medewerkers de komende 18 maanden naar het Educatorium wandelen.