Analist Bètawetenschappen glorieuze winnaar DUB WK-poule

De vernedering van Brazilië in de halve finale, deed Gerard Hofman nog even sidderen. Uiteindelijk werd de hoofdanalist immunofarmacologie toch met afstand winnaar van de WK-poule van DUB.

Hofman liet 236 andere UU’ers achter zich in deze eerste internetversie van de DUB WK-poule. Hij mag zich het grootste voetbalbrein van deze universiteit noemen.

De voorsprong van Hofman op alumnus van de bachelor Biomedische Wetenschappen Jurriaan Jansen die in de laatste dagen nog een verrassende sprong maakte, bedroeg liefst 40 punten. Masterstudent Artificial Intelligence Vincent Menger, die lange tijd in een tweestrijd met Hofman was verwikkeld, moest genoegen nemen met een derde plaats.

“In het begin heb ik wat geluk gehad met gokken”, zegt de winnaar. “Toen ik zag dat ik er goed voorstond, ben ik wat meer op save gaan spelen en heb ik vaker uitslagen van 2-1 en 1-0 voorspeld. Dat heeft heel goed uitgepakt.”

Hofman kreeg het nog even benauwd toen Duitsland in de halve finale Brazilië afdroogde met  7-1. “Wie had voorspeld dat Duitsland de meeste doelpunten zou maken in de halve finale en Brazilïë had opgegeven bij disastrous defense, kon flink wat punten bijschrijven. Maar gelukkig had ik voldoende voorsprong.”

De analist krijgt de hoofdprijs, een jaar lang sporten bij Olympos. Of hij veel op het sportcentrum te vinden zal zijn, valt nog te bezien. “Ik ben al heel actief binnen mijn volleybalvereniging in Werkhoven, ook in het bestuur.”

Ook de nummers twee en drie en de nummer vier, studentcabaretier Jip de Poorter, kunnen een prijs tegemoet zien, respectievelijk een barbecue, een voetbalspel en een dvd met WK-hoogtepunten.

Andere klassementen laten zien dat de deelnemende studenten van de opleiding Klinische en Gezondheidswetenschapspsychologie, de medewerkers van het Facilitaire Service Centrum en de leden van studentenvereniging SSR-NU over de meeste voetbalkennis beschikken.