ASW krijgt een eigen studievereniging

ASW-studenten zijn nu nog aangewezen op de faculteitsbrede verenigingen, Alcmaeon en SGS. Vanaf het volgende studiejaar kunnen zij lid worden van Versatile, 'veelzijdig' in het Latijn, een verwijzing naar de multidisciplinaire opzet van ASW.

“We zijn de enige bachelorstudie binnen de faculteit zonder eigen studievereniging. Dat voelt als een gemis”, zegt Sanne Jeukens, aankomend voorzitter van Versatile. “Je maakt nu vriendinnen in je eerste werkgroep. Maar daarna zit je met veel onbekende gezichten in de collegezaal. Met een eigen vereniging leer je elkaar beter kennen.”

Het vierkoppige bestuur van Versatile moet het voorlopig zonder bestuursbeurs doen. Sanne: “Die worden maar eens in de drie jaar verdeeld. We vallen net buiten de boot. We hebben wel een projectbeurs gekregen om activiteiten te organiseren.”

Een eigen ruimte heeft Versatile nog niet. Daar wordt nog over gesproken met de faculteit. Een site is er ook nog niet. Een logo wel (zie foto boven).

Algemene Sociale Wetenschappen heeft dit studiejaar opvallend veel eerstejaars: 177. In 2010-2011 waren dit er nog 123. Voor komend studiejaar worden ook veel nieuwe studenten verwacht.