Bas Pickkers beste huisbaas van Utrecht

Mede dankzij een jaarlijkse BBQ voor de bewoonsters van studentenhuis Vie La Vé heeft huisbaas Bas Pickkers de titel ‘Beste Huisbaas van Utrecht’ verkregen. VIDIUS organiseerde de verkiezing voor de derde keer. Hiermee wil de studentenunie goede bazen in het zonnetje zetten en aan huisjesmelkers laten zien dat het ook anders kan.

Utrechtse studentenhuizen konden de afgelopen weken hun huisbaas voordragen. Drie daarvan streden in de finale voor een beker en cheque ter waarde van 400 euro om het huis op te knappen. Er werd gekeken naar huurprijzen, goede service en omgang met bewoners – en naar wat deze huisbazen bijzonder maakt.

Bas Pickkers ging met de eer strijken, omdat hij een goede relatie heeft met de bewoonsters van het huis. Hij staat altijd voor ze klaar, lost problemen snel op en organiseert jaarlijks een BBQ op zijn kosten.

De verkiezing is een onderdeel van de jaarlijkse Week van de Utrechtse Huisbaas, met aandacht voor absurde huurprijzen, het grote kamertekort, maar ook verduurzaming van studentenhuizen.