Begin 2018 nieuwe studentenwoningen in Staatsliedenbuurt

Aan de Gerbrandystraat komen over een paar jaar 190 nieuwe studentenwoningen. Het gaat om zelfstandige studio’s met een eigen keuken en badkamer.

Op de plek van het oude belastingkantoor langs het spoor richting Station Overvecht komen drie nieuwe gebouwen te staan met in totaal 450 huurappartementen. De 190 studentenwoningen komen samen in één gebouw van 6 woonlagen hoog. Op iedere verdieping zijn er 30 tot 32 woningen.

De studentenwoningen met veel glas krijgen een woonoppervlakte van gemiddeld 25 vierkante meter. “Het zijn zelfstandige studio’s met een eigen keuken en badkamer. De oppervlaktes van de ruimten komen tussen de 21 en 27 vierkante meter te liggen”, vertelt Marijn Dekker van Hevo, adviseur van projectontwikkelaar Koopmans TBI.

In twee andere gebouwen komen ook starterswoningen. In een flat met 16 verdiepingen komen 178 appartementen, de overige 83 appartementen komen in een gebouw met 5 verdiepingen.

De drie gebouwen worden ontworpen door architect Van der Linde uit Deventer. Naar verwachting begint de sloop van het oude belastingkantoor komende zomer en zal dit zo’n vier maanden in beslag nemen. Als alles volgens planning verloopt, zijn de nieuwe woningen begin 2018 klaar.

Wie de woningen gaat verhuren, is nog niet bekend. ”Hier wil de projectontwikkelaar medio 2016 mee aan de slag gaan”, meldt Dekker. De huurprijzen voor de studentenunits zijn nu dus nog niet bekend.