Bespaar energie en win een reis voor je studentenhuis

Ben jij helemaal eco en wil je een reis winnen met jouw studentenhuis? Doe dan mee aan The Eco Crazy 88 Studentenbattle! Voor Utrechtse studenten.

De wedstrijd tussen Utrechtse studentenhuizen staat helemaal in het teken van energieverbruik en klimaatverandering. Vanaf vandaag kun je je inschrijven. Aankomende februari gaat de spannende strijd van start tussen de Utrechtse studentenhuizen. De studenten moeten met hun huisgenoten tien weken lang verschillende energiebesparende opdrachten uitvoeren. Daarmee verdienen ze punten en dragen ze gelijk een steentje bij aan het stoppen van de klimaatverandering. De wedstrijd is een initiatief van Koelestudenten en WeetWatJeVerbruikt.

De opwarming van de aarde tegengaan is al een prijs op zich, maar het team met de meeste punten wint ook nog eens spectaculaire reis. Waar deze reis heengaat, blijft nog even geheim, maar Koelestudenten verklapt alvast dat het een ‘Koele’ bestemming zal zijn zoals IJsland, Noorwegen of Zweden. Deze avontuurlijk reis blijft niet bij een biertje op een terras, maar in overleg met jouw studentenhuis gaan jullie van alles doen. De reis heeft als thema klimaatverandering en je zult ook plekken bezoeken die daar mee te maken hebben. Denk hierbij aan een tocht naar smeltende gletsjers .

Om mee te kunnen doen, maak je een team van 3 tot en met 6 personen. Elke week zullen de opdrachten via de Facebookgroep van Koelestudenten bekend gemaakt worden. Via deze pagina deel je ook de resultaten van de opdrachten en worden elke week de scores bijgehouden. Is deze wedstrijd echt wat voor jou en je huisgenoten? Schrijf je dan snel hier in, want teams die zich voor 1 januari 2016 inschrijven beginnen met een voorsprong van honderd extra punten.