Beveiliger Maagdenhuis naar eerste hulp

Een beveiliger van het Amsterdamse Maagdenhuis raakte gisteren gewond toen een groep dronken studenten midden in de nacht het gebouw binnenkwam.

De beveiliger zou van de trap zijn gevallen en een snee in zijn gezicht hebben opgelopen, meldt het Parool. Volgens Harriët Bergman, een van de Maagdenhuisbezetters, ging het mis toen een groepje dronken studenten, “waarschijnlijk corpsballen”, het gebouw binnenkwam. “Ze kwamen duidelijk herrie schoppen.”

De Amsterdamse politie spreekt tegenover het Parool van een ‘schermutseling’ voor de deur van het gebouw. Het korps was vandaag niet bereikbaar voor een nadere toelichting.

Het Maagdenhuis van de Universiteit van Amsterdam is al meer dan een maand bezet uit onvrede met het college van bestuur. De deur staat echter de hele dag open, iedereen kan in een uit lopen. Naar aanleiding van het incident gisteren willen de bezetters de deur van het pand ’s nachts gaan sluiten.