Bij Geesteswetenschappen staat woord universiteit drie keer fout gespeld op de ramen

Foto: Hans Vrijmoed

Aan de Drift bij een gebouw van de faculteit Geesteswetenschappen staat het woord ‘universiteit’ drie keer fout geschreven. “Blijkbaar is de kleine i te weinig ingekocht”, schrijft een twitteraar.

De internetsite Duic meldt vandaag de toch wel opvallende fout. Het gaat om het gebouw aan de Drift 10 waar het woord universiteit staat geschreven als universteit. Een klein verschil, maar voor de oplettende voorbijganger wel een in het oog springende misser.

De universiteit is bezig met het vernieuwen van de bewegwijzering in de binnenstad om de universiteit beter zichtbaar te maken. "Er is hier sprake van een menselijke fout en we gaan het zo snel mogelijk herstellen", zegt Jacqueline van Winden, communicatiemedewerker van de dienst Vastgoed en Campus.

Op twitter kwamen er al grappige opmerkingen over.

— Auƒ Deя Haaя (@gerschwin_NL) 2 juni 2016