Bijna 3000 bedden opmaken in studentenhuizen voor EYOF-sporters

Studentenhuisvester SSH maakt op dit moment de kamers in De Uithof gereed voor de sporters van het European Youth Olympic Festival. Er zijn sleutels bijgemaakt, extra lange bedden gekocht en er worden 12.500 wc-rollen opgehangen.

Niet alleen de spaceboxen behoren tot het Olympisch dorp tijdens het EYOF dat op 14 juli begint. Ook de kamers van buitenlandse studenten in De Bisschoppen en in de Cambridgelaanflat worden gereed gemaakt voor de jeugdige sporters. Ook het tweede Olympische dorp, zoals de SSH de logeerplekken noemt, is een studentenverblijf en wel de kamers op het terrein van University College Utrecht. Het derde dorp staat los van studenten: dat bevindt zich in het NH Hotel bij de Jaarbeurs.

In totaal verzorgt de SSH een slaapplaats voor 2700 sporters en hun begeleiders. Zij logeren in de kamers van de buitenlandse studenten die via Short Stay in Nederland verblijven. De meesten, zegt de SSH, zijn al terug naar hun eigen land. Een aantal van deze studenten heeft een andere kamer van de SSH gekregen.

De kamers worden binnenkort klaargemaakt voor de sporters en hun begeleiders. Voor de basket- en volleyballers zijn er extra lange bedden van 2.20 meter besteld. Binnenkort mag iemand 12.500 wc-rollen in de kamers gaan ophangen en de 2700 bedden gaan opmaken.