Biologische groente te koop in het Ruppert

De groentetas is weer terug in De Uithof. Iedere maandag kan je voor 5 euro een tas met biologische groente en fruit kopen in het Ruppertgebouw.

De groentekraam staat recht tegenover collegezaal Rood in het Ruppert. De “duurzaamdenkende en groenteliefhebbende studenten” die de groentetassen verkopen, staan er tussen 11.00 en 14.00 uur.

Vorige week keerde de kraam na een afwezigheid van bijna twee jaar terug in De Uithof. Deze maandag verkochten de studenten tassen met aardbeien, bleekselderij, aardappelen, breekpeen en tomaten. Prijs: 5 euro.

Deze week in de groentetas: aardbeien, bleekselderij, aardappelen, breekpeen en tomaten.

Sat May 12 08:09:33 +0000 2012 from web

Groentetas

@Groentetas

Groentetas

Klanten betalen een week vooruit. Dat betekent dat een klant eerst betaalt, en een week later een tas kan ophalen. Op die manier kunnen de groenteverkopers op maat inkopen en zo verspilling  voorkomen. Al 90 mensen hebben sinds vorige week een tas gekocht, vertelt een kraamverkoper maandagmiddag.

De groentekraam stond al eerder in De Uithof. Nadat een hijskraan in 2007 op het Ruppertgebouw viel, was er even geen vaste plek meer voor de groentekraam. In september 2010 verdween de groentekraam door gebrek aan vrijwilligers uit het Ruppert. Vorige week keerde de stand terug. De groentekraam is een initiatief van het Milieuplatform Utrechtse Studenten.