Bomvolle universiteitsbibliotheek sluit toegangspoortjes

De UB Binnenstad, uitermate geliefd in tentamenperioden. ´s Ochtends staan er rijen voor de toegangspoortjes

De universiteitsbibliotheken zaten afgelopen weekeinde zo vol met blokkende studenten, dat nieuwe bezoekers de toegang geweigerd werd.

In deze tentamenperiode is het ongekend druk bij de UB Binnenstad en UB De Uithof. De twee vestigingen zaten zondag vol. Tussen 11.00 uur en 16.00 uur gingen de toegangspoortjes dicht voor nieuwe bezoekers, een unicum.

Studenten werd aangeraden om het later op de avond nog eens te proberen. De bibliotheken zijn in tentamenperiodes open tot 1 uur ’s nachts.

Topdrukte: zowel UB Binnenstad als UB Uithof zitten nu vol. Probeer het later op de avond, beide locaties zijn vanavond open tot 1 uur.

— University Library (@UniUtrechtLib) 19 januari 2014

De UB wijst er daarnaast expliciet op dat er ook vier panden aan de Drift en het Janskerkhof zijn opengesteld voor studenten die willen studeren. In de vorige tentamenperiode waren er ook extra panden aan de Drift opengesteld. Studenten Geesteswetenschappen meldden destijds in de faculteitsraad dat veel studenten hiervan niet op de hoogte waren.