Cabaretiers nemen de UU onder handen

De universiteit neemt zichzelf vaak zo serieus dat een beetje humor, spot  en relativering zeer welkom is. Daar wordt nu voor gezorgd. Dinsdag schoppen cabaretiers in het Academiegebouw de heilige huisjes van de universiteit omver.

De cabaretiers van het Amsterdamse cabaretcollectief ‘Comedytrain’ reizen met hun eigen 'collegetour' Nederland af om op universiteiten moppen te tappen. Volgende week dinsdag nemen de comedians, die vooral bekend zijn van optredens in het theatercafé Toomler, in de aula van het Academiegebouw de Universiteit Utrecht onder handen.

Jessie Waalwijk van Studium Generale dat het optreden organiseert, denkt dat het een verrassende avond kan worden. “Kunstenaars laten zich niet sturen, dus we weten nog niet hoe de avond eruit gaat zien. Ik hoop in ieder geval dat ze de wetenschap goed aanpakken."

Volgens de organisatie van Comedytrain komt het initiatief van de cabaretiers, en zijn hun grappen  toegespitst op het studentenleven. Eerder traden ze al op in Groningen en Leiden. In Utrecht maken Tex de Wit, Tim Fransen en Thijs van Domburg hun opwachting. De avond duurt van 20.00 tot 21.30.

Tags: theater