Chinese tentamenvraag: hoe heten je docenten?

Screenshot uit de uitzending van Btime.com

De tentamenvraag is een hit op de Chinese sociale media, meldt de BBC. De studenten van het Sichuan Vocational College of Culture and Communication kregen een rijtje pasfoto’s van hun docenten te zien en moesten daaronder de namen opschrijven. Ze konden geen extra punten verdienen, maar kregen wel veel strafpunten als ze het fout hadden.

Het leidde tot hevige discussies. Sommigen vonden het moeilijk om de juiste karakters van de namen te schrijven, anderen hadden naar eigen zeggen moeite met het herkennen van gezichten. Weer anderen vonden het een prikkelende en vernieuwende vraag.

“We wilden zien wie er in de klas hard gewerkt had”, zegt de docent tegen een televisieomroep. “En we wilden ook weten of ze oog hadden voor detail.” Het ging trouwens om een tentamen ideological and moral cultivation and the legal basis.

Ze krijgen niet meteen een onvoldoende voor het vak als ze dit tentamen niet hebben gehaald. Het telt voor dertig procent mee. De rest hangt af van huiswerkopdrachten en deelname in de klas.

Tags: tentamen