De Daktuin open vanaf 2 juni

Vorig jaar werden onder meer yogalessen gegeven in De Daktuin.

Het dak van de parkeergarage van de Universiteitsbibliotheek in De Uithof wordt ook deze zomer weer omgetoverd tot een heuse daktuin. Verschil met vorig jaar: de Daktuin is in juni én in september open.

Het is het tweede jaar dat er een tijdelijke Daktuin wordt opgebouwd. De Daktuin is een initiatief van Utrechtse studenten en biedt een podium voor duurzaam en creatief sociaal ondernemerschap. SOON, een organisatie die sociaal ondernemerschap stimuleert, bouwt de tuin met steun van de UU, HU, het UMC en Utrecht Science Park.

Dit jaar is De Daktuin langer open. Na de feestelijke opening op 2 juni is de tuin geopend tot 28 juni. Vervolgens gaat de Daktuin twee maanden dicht. Vanaf 1 september is de groene duurzaamheidsoase op het dak van de UB-parkeergarage weer een maand open.

Gedurende de maand juni kunnen bezoekers deelnemen aan allerlei workshops, van stadslandbouw tot kledingreparatie. Daarnaast kan er gedronken en gegeten worden te midden van muziek en een moestuin. Dit jaar ligt heeft het evenement een uitgebreidere menukaart met verantwoord en biologisch voedsel.

In de vakantiemaanden juli en augustus is het team van De Daktuin grotendeels afwezig. De Daktuin gaat dicht, behalve als een andere partij de ruimte wil huren in deze periode.

De voorbereidingen zijn op dit moment in volle gang. De Daktuin zoekt nog wel vrijwilligers die mee willen helpen bouwen en sjouwen. Ook is er nog horecapersoneel nodig in de keuken en achter de bar.