Dekoor zamelt geld in voor promotietour

Eind juni lanceert Dekoor haar nieuwe cd. Daarna willen de dertig Utrechtse (oud)studenten op tournee. Tenminste, als ze geld genoeg hebben. Daarom zet het close harmony koor een crowdfundactie op.

Het succes van Dekoor neemt een hoge vlucht. Zo hebben ze tijdens de afgelopen editie van Pinkpop met The Rolling Stones op het podium gestaan, staat een tweede optreden met The Stones gepland op het Belgisch festival Rock Werchter Classics en staat de cd-release van Tuesdays gepland voor 29 juni en 2 juli. Om het album te promoten, willen ze deze zomer op tournee.

De cd ligt klaar en aan enthousiasme onder de koorleden geen gebrek. Alleen missen de financiële middelen om de dertig studenten honderden kilometers over de grens te brengen. De koorleden denken 6000 euro nodig te hebben. De UU wil ook wel een bijdrage leveren, maar volgens Dekoor zou het nog mooier zijn om zonder hulp van de universiteit op tournee te gaan.

Op 2 juli lanceert de jonge vocal groep uit Utrecht het nieuwe album in TivoliVredenburg. Deze releaseparty is tevens het startsein voor haar promotietournee die ze langs Riga, Warschau en Berlijn zal leiden. In Riga verdedigen ze de wereldtitel pop en jazz op de World Choir Games, wat een ideaal podium vormt om het nieuwe album wereldkundig te maken.

Dekoor Close Harmony biedt een breed scala aan muziekstromingen. Van jazz, ballads, swingende latin tot musicalsongs. De groep zingt a capella of wordt begeleid door een professioneel jazztrio bestaande uit piano, bas en drums.

Momenteel heeft Dekoor 2175 euro ingezameld. Met nog zestien dagen te gaan, wordt het spannend. Via de volgende site kan de ‘crowd’ de groep helpen op tournee te gaan. Tegenover elk geschonken bedrag staat een beloning. Zo kunnen donateurs een tourshirt ontvangen of zelfs een huiskamerconcert verwachten.