Directeur Olympos weg

Jules Vereecken stopt per 1 januari als directeur van sportcentrum Olympos. Volgens zijn bestuur is Vereecken niet de geschikte persoon om het sportcentrum naar een rustig vaarwater te leiden.

Onlangs werd bekend dat Olympos nog steeds in zwaar weer verkeert. Het sportcentrum komt structureel 250.000 euro tekort en kan het maximaal nog een jaar uitzingen. Het bestuur van de stichting Mesa Cosa die Olympos beheert, stelt momenteel een visie op voor een nieuw beleid om het tekort weg te werken.

Vereecken werd twaalf jaar geleden aangesteld. Volgens het bestuur heeft Olympos nu behoefte aan een andere directeur.

“Jules Vereecken heeft veel voor Olympos betekend, hij heeft het sportcentrum uitgebreid en de studentensport op de kaart gezet”, zegt Mesa Cosa-voorzitter Bart Kessels. “Nu zit Olympos in een andere periode met een ander financieel regime: subsidies en inkomsten zijn verminderd en de begroting is niet sluitend. Olympos zal een andere koers moeten varen en Jules Vereecken is volgens ons niet de meest geschikte kandidaat om die omslag te leiden.”

Mesa Cosa stelt zo snel mogelijk een interim-directeur aan die samen met het bestuur de nieuwe visie opstelt. Die interim gaat de weg voorbereiden voor een nieuwe vaste directeur, die naar verwachting in de zomer van 2014 wordt aangesteld.

Jules Vereecken geeft aan zijn gedwongen vertrek te betreuren. “De combinatie van met studenten werken, sport en horeca, maakte het een wereldbaan. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad.”

Vereecken: “Natuurlijk heb ook ik mijn mankementen. Als het bestuur vindt dat ik niet de juiste persoon meer ben voor deze functie, dan kan ik daar uiteindelijk niets tegen inbrengen.”

Vereecken heeft zijn vertrek kenbaar gemaakt bij het personeel. Over de vertrekregeling en de precieze ontslagredenen doen Vereecken en Mesa Cosa geen mededelingen.