Doe mee aan de enquête: wat vinden studenten van de politiek?

Hoe denken Utrechtse studenten over politiek en de Tweede Kamerverkiezingen? Studenten van Bestuurs- & Organisatiewetenschap hebben samen met DUB en Trajectum rond dit thema een enquête opgesteld.

Nederland is de komende maand in de ban van de Tweede Kamerverkiezingen. Op 9 maart organiseren de Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht het stemfestival U VOTE in TivoliVredenburg. Doel is om studenten te betrekken bij de politiek en hen te stimuleren om te gaan stemmen.

Maar wat vinden studenten eigenlijk van de huidige politiek? Wat zijn voo hen de belangrijkste thema’s? Hebben ze vertrouwen in politici? Willen ze wel gaan stemmen? Studenten Laura Schöer, Sjoerd van den Brink en Diederick Aarnoudse van Bestuurs- & Organisatiewetenschap hebben een enquête gemaakt.

Doe mee aan deze studentenenquête. Het invullen duurt 5 tot 10 minuten. De gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Wie dat aangeeft, komt in aanmerking voor één van de 10 powerbanks die we verloten.

In de aanloop van de verkiezingen worden nog veel meer debatten in Utrecht georganiseerd. Een paar weken geleden was al het Utrechts verkiezingsdebat van SSR-Nu, dinsdag was er een debat bij Veritas en dan komen er nog debatten  met de buitenlandwoordvoerders georganiseerd door SIB, een debat over de groene economie van het Sustainable Finance Lab, een verkiezingsevenement van de studieverenigingen Politeia en de JSVU en een discussie over  duurzame democratie georganiseerd door het strategisch thema Instituties. Op 14 maart, de dag voor de verkiezingen is er nog  een filosofisch debat in het Filosofencafé.