Drie genomineerden campuscolumnist 2018 bekend

DUB publiceert vandaag de columns van de drie genomineerden die kans maken op de titel Campuscolumnist 2018. De winnaar wordt op woensdag 17 januari bekendgemaakt tijdens de DUB nieuwjaarsborrel. De nieuwe campuscolumnist ontvangt het Erik Hardeman-stipendium van 1000 euro en publiceert in het jaar 2018 elke twee weken een column op DUB.

De jury ontving dit jaar negentien inzendingen, waaronder voor het eerst ook twee inzendingen in het Engels. Er deden in totaal zestien studenten en drie medewerkers mee. Opvallend was dat ook een aantal eerstejaars meedeed.

De eerste genomineerde is Zeinab Bouljhaf met haar column Hoe mijn roze bubbel verdween. Zeinab studeert Islam & Arabisch. Zij is een moslima en beschrijft in haar column een ervaring die ervoor zorgde dat de roze bubbel waarin zij leefde ruw verstoord werd..

Alise van Heerwaarde is de tweede genomineerde. Zij combineert de studie Geneeskunde met die van Spaanse Taal & Cultuur. Bij Geneeskunde hoef je geen scriptie te schrijven, maar moet je coschappen lopen. “Geef mij maar een scriptie”, dacht ze toen. “Lekker een eigen project.” In haar column Over scriptie en zin gaat het over de worsteling die ze had toen ze als student Spaans aan de bak mocht met haar ‘eindwerkstuk’.

Tenslotte is de tweedejaars student Wijsbegeerte Michiel Hekkens kanshebber. Hij schrijft al langer columns die hij soms opstuurt naar het gratis nieuwsblad Metro. De genomineerde column Verbeter de wereld, vernietig jezelf schreef hij naar aanleiding van de aanslagen in Brussel. Nauwgezet observeert hij het dagelijks leven in een Utrechtse kroeg.

De jury bestaat dit jaar uit hoogleraar Psychologie Denise de Ridder, schrijver en AD-columnist Jerry Goossens, Studium Generale programmeur Erwin Maas, student Informatiekunde en snapchatondernemer Liam Tjoa en DUB-hoofdredacteur Ries Agterberg.