DUB zoekt bloggers uit het buitenland

Ga jij volgend jaar in een buitenlandse UB studeren? Schrijf er over voor DUB.

Ga jij volgend collegejaar studeren of stage lopen in het buitenland? Zou jij daar eens in de maand over willen bloggen voor DUB? Zo ja, meld je dan aan.

Al enkele jaren verzorgen studenten van de Universiteit Utrecht die voor een korte of langere periode in het buitenland studeren een blog voor DUB.

Zo verbleef bachelorstudent Emma Hoogendijk in New Orleans en volgde daar vakken voor haar opleiding Rechtsgeleerdheid waar ze vervolgens over schreef voor DUB. Sammy Shawky, derdejaars Communicatie- en Informatiewetenschappen bleef wat dichter bij huis, maar ook het Franse Montpellier bleek vol verhalen te zitten.

Maar ook masterstudenten mogen bloggen voor DUB. Zo koos Ruben Dieleman een vervolgstudie in Zweden. Hij ontdekte dat Zweden veel overeenkomsten hebben met Nederlanders, maar dat de twee nationaliteiten verder weinig met elkaar hebben. Ook de inmiddels afgestuurde Syme van de Lely schreef voor DUB over zijn Schotse avonturen als masterstudent.

DUB heeft inmiddels een heel archief opgebouwd met de buitenlandse studie- of stageavonturen van Utrechtse studenten. Lijkt het jou ook leuk om voor ons te schrijven? We kunnen voor het komende studiejaar 2016-2017 nog bloggers gebruiken. Interesse? Mail Gwenda Knobel.