Energierekening SSH-huurder stijgt minder hard dan verwacht

Foto: Pixabay

“Wat de exacte bedragen per pand gaan worden, zijn we nu aan het berekenen”, vertelt woordvoerder van de SSH, Madelon van Gameren. “Zodra we daar concrete getallen over hebben, laten we het aan de huurders weten.”

Eind vorig jaar berichtte energieleverancier Eneco de energietarieven voor stadswarmte te verdubbelen. De SSH voelde zich hierdoor genoodzaakt om de stijgende prijzen door te berekenen in een voorschot van de servicekosten. Studenten van ruim vijftig stadspanden en vier studentencomplexen zouden hierdoor in eerste instantie tientallen euro’s meer voor hun energierekening kwijt zijn.

Eind februari krijgen de SSH-huurders definitief te horen hoe hoog de maandelijkse servicekosten uitvallen. Die gaan per 1 maart 2022 in.