Extra parkeerplaats nodig voor opening P+R

De Park+Ride De Uithof is officieel geopend. De gasten moesten hun auto echter nog buiten de parkeergarage neerzetten.

Met een abseilactie van studenten, een segway tour over de verdiepingen en het parkeren van een eerste auto met verdwaalde huisvrouwen is de Park+Ride officieel in gebruik genomen. De gasten van de opening moesten hun auto nog parkeren op een provisorisch grasveldje voor de parkeergarage. De garage was op dat moment namelijk nog niet geopend.

De parkeergarage is een initiatief van de Universiteit Utrecht, het Universitair Medische Centrum Utrecht, de Hogeschool Utrecht en de Gemeente Utrecht. De P+R biedt plaats aan 2000 auto’s. Het is zowel bedoeld voor werknemers van De Uithof als voor dagjesmensen die vanuit deze parkeergelegenheid met lijn 11 of een OV fiets naar de binnenstad doorreizen.

Voor medewerkers van de universiteit zijn er speciaal 670 plaatsen gereserveerd. DUB zette eerder alle feiten op een rij.

Niet alleen de parkeergarage zelf, ook de klimmuur aan de voorzijde van het complex is nu officieel geopend. Studenten van de Utrechtsche Studenten Alpen Club USAC zullen hier in de toekomst gebruik van gaan maken.

De bouw van deze P+R is niet zonder problemen verlopen. Bij het slaan van de eerste paal in augustus 2011 was de planning dat het transferium begin 2013 open zou kunnen. De bouw is een jaar vertraagd geweest en de kosten bleken 3 miljoen hoger uit te vallen.

Over deze sores ging het bij de feestelijke opening niet. Collegelid Hans Amman prees de goede samenwerking en is trots op het bereikte resultaat.