Geen tentamenfraude Haagse Hogeschool

Een onderzoek naar fraude op de Haagse Hogeschool heeft niets opgeleverd, laat de hogeschool weten.

Een onafhankelijk bedrijfsrecherchebureau begon in februari aan het onderzoek, na een nieuwsbericht van Omroep West. Studenten van de ICT-opleiding zouden al 4 jaar toegang hebben tot het computersysteem van de hogeschool, waardoor ze vooraf hun tentamenvragen konden inzien.

Maar volgens het onderzoeksbureau blijkt uit niets dat dit op waarheid berust. Studenten haalden de afgelopen 4 jaar bijvoorbeeld niet ineens hogere cijfers en ook uit gesprekken met medewerkers, docenten en studenten trekt het bureau niet de conclusie dat er sprake is geweest van grootschalige fraude. De zaak is wat betreft de hogeschool nu afgesloten.