Grootste biercantus ter wereld van Utrechtse studenten gaat niet door

Maar liefst 8200 deelnemers moesten het veld van de Johan Cruijff Arena in Amsterdam vullen om het huidige record te verbreken. Deze staat op naam van de Leuvense beiaardcantus uit 2017, waarbij meer dan 4000 studenten aanwezig waren. Bestuurs- & Organisatiewetenschapstudent Oscar Verstegen wilde samen met Murat Durcan en Jur van Wamel dit record verbreken op vrijdag 28 juni met hun eigen feest: Biercantus XXL. Het moest een groot evenement worden met duizend biertafels en live artiesten, zoals Dries Roelvink, Xander de Buisonjé en de Lawineboys.

Dat feest gaat dus niet door. De studenten lieten vorige week donderdag weten, nog geen week nadat de kaartverkoop startte, dat ze stoppen met het evenement. Er zouden niet genoeg kaartjes zijn verkocht. Iedereen die al een ticket heeft, kan zijn of haar geld terugkrijgen.

Een biercantus is een feest waarbij iedereen aan een biertafel zit met een songtekstenboekje. Gezelligheidsverenigingen zijn er niet vies van. Een band speelt bij een biercantus foute hits en carnavalsnummers en de deelnemers zingen zo hard mogelijk mee.