Grote stroomstoring in UB Uithof

De Universiteitsbibliotheek in De Uithof kampt met een stroomstoring. De oorzaak is nog onbekend en het is onduidelijk hoe lang de storing gaat duren.

(Update: stroom werkt sinds woensdagavond weer in UB, digitale systemen nog niet)

De elektriciteit viel om circa 11.20 uur uit. Daarna werden aan alle aanwezige studenten en medewerkers gevraagd het pand uit voorzorg te verlaten.

Stroomstoring in de UBU, alles uitgevallen #gebeurternogwat #uithof pic.twitter.com/YU6MpJPQRb

— Karel Vieler (@karelvieler) 1 oktober 2014

Sinds 12.00 uur is de UB weer open, maar er is nog steeds geen stroom. Het draadloze internet (Eduroam) functioneert wel.

Door de storing liggen de online diensten van de UB (lenen, inleveren, toegang tot wetenschappelijke artikelen) er uit. De servers van die diensten staan namelijk in de UB.

"We zoeken momenteel uit wat de oorzaak is. We weten nog niet hoe lang de storing zal duren", laat een UB-medewerker weten.