Hitte zorgt voor problemen met SSH-internet

In een mail aan de huurders van de grote complexen Casa Confetti, De Bisschoppen en IBB en van SSH-woningen aan de Gansstraat en Koningsweg (Aurora) verontschuldigt de studentenhuisvester zich dinsdag voor het ongemak. “We begrijpen dat met name voor studenten een stabiele internetverbinding heel erg belangrijk is. We vinden het dan ook erg vervelend dat dit probleem zich voordoet.”

De problemen met de verbinding begonnen dit weekeinde. Zaterdag en zondag waren er volgens de SSH in totaal zeven storingen. De meeste waren meestal binnen 20 minuten opgelost, één storing op zondag duurde een uur. Via twitter deden enkele bewoners hun beklag, een enkeling ook bij DUB.

Navraag leerde maandag dat serverruimtes oververhit waren geraakt. Het hete weer was hier volgens een woordvoerder waarschijnlijk verantwoordelijk voor. Er waren maatregelen genomen om de problemen op te heffen. Bij de helpdesk van de SSH zelf was op dat moment slechts één klacht binnengekomen.

Dinsdag bleek dat de noodmaatregelen nog onvoldoende effect hadden en dat de internetverbinding toch weer regelmatig uitviel. In de mail aan de bewoners zegt de SSH "gezien de warme perioden die ons nog te wachten staan" hard te werken aan een structurele oplossing.

Huurders die toch nog last hebben van een storing wordt opgeroepen zich te melden bij de helpdesk, via het mailadres: helpdesk@sshnet.nl

Tags: ssh | ict