IBB 59 in halve finale Studentenhuis van het Jaar

IBB 59 is doorgedrongen tot de halve finale van de competitie Studentenhuis van het Jaar. De 15 bewoners nemen het op tegen 11 andere studentenhuizen in Nederland.

Linsey Knibbeler van IBB 59 is meer dan blij met de plek in de halve finale. Als haar huis wint, krijgen ze 2500 euro tegoed bij Mediamarkt en 2500 euro om te spenderen bij SmartStudentDeals. En misschien “wel de grootste winst”, zegt Linsey een jaar lang gratis pizza.

De studente somt vlot een lijstje op met huishoudelijk apparatuur waar het geld goed voor gebruikt kan worden. Ook de bank mag wel vervangen worden. Aangezien deze op twee plekken is doorgezakt als gevolg van een niet geplande afterparty in huize IBB 59.

De bewoners van IBB 59 omschrijven zichzelf als alternatief. In het huis heerst de mentaliteit ‘alles mag maar niks moet’. Ze vertellen dat er iedere avond wel iemand te vinden is in de woonkamer om een biertje mee te drinken of om mee te praten. Ze houden van samen films en series kijken en feesten. Ook maken ze regelmatig een huisfeest in de buurt onveilig en gaan ze uit. ’s Zomers zitten ze veel buiten om te barbecueën of te chillen.

De sociale media speelt een grote rol bij deze wedstrijd. De studentenhuizen winnen vooral stemmen door het bereiken van een groot publiek via media als Facebook. Bij IBB 59 speelt verder het IBB complex een grote rol met de jacht op stemmen. Een studentenhuis te midden van andere studentenhuizen.

Op het moment van schrijven van dit artikel staat IBB 59 op plaats drie. Er kan nog gestemd worden tot maandag 26 mei 12 uur. Stemmen kan via deze link en het huis kan gevolgd worden via hun eigen Facebookpagina.