Ik wil nu wel weer een hersenkraker

Van links naar rechts: Joke, Gigi, Priscilla, Lisa (tijdelijke huisgenoot van Priscilla)

Wie zijn de nieuwe studenten van de Universiteit Utrecht? DUB kiest tijdens deze introductieweek elke dag een eerstejaars uit en vraagt hem of haar het hemd van het lijf. Vandaag aflevering 1 met Diergeneeskundestudent Priscilla die meteen hard aan de slag wil.

Naam: Priscilla
Leeftijd: 19
Studie: Diergeneeskunde
Waar kom je vandaan: Kop van Noord-Holland
Waar slaap je deze week: In een UVSV-huis, geregeld via UIT
Relatie: Ja, hij woont in Eindhoven
Kamer: Ja, in Nieuwegein bij een hospita, een half jaar vanaf 1 september
Vereniging: Als ik bij een vereniging ga, wordt het een sportvereniging

Zo zag mijn UIT er maandag uit:
“Mijn UIT begon vrij brak en hongerig. Ik logeer sinds zondag in een huis van studentenvereniging U.V.S.V. en ben meteen met de bewoners op pad geweest. Na die eerste studentikoze nacht vertrok ik zonder ontbijt naar de UIT. Gelukkig voor mij is de hele maandag een chill-dag.”

Wat voor student word jij?
“Een student die niet van bier houdt, dat is wel uniek denk ik. Sowieso staat voor mij het feesten niet op nummer één het komende jaar. Ik wil eerst mijn studie veilig stellen door hard te studeren, want volgens mij is het erg belangrijk dat je je eerste jaar goed doet. Gelukkig ben ik ook wel toe aan een intellectuele uitdaging. Ik heb net een jaar gewerkt bij de Action in het dorp. Heel praktisch, maar ik wil nu wel weer een hersenkraker. Waarom ik dan toch met de UIT meedoe? Mensen leren kennen kan geen kwaad, want het was niet mijn plan me volledig te isoleren als het studiejaar begint. Bovendien heb ik nu nog vakantie en kan ik tijdens de UIT helemaal losgaan voordat ik de schoolbanken in duik.”

Memorabel UIT-moment:
“Toen ik mijn mentor ontmoette, keek ik om mij heen wie er in mijn groepje zaten. Ik zag alleen maar jongens. O nee, dacht ik, zo meteen ben ik het enige meisje! Ook de mentoren waren verbaasd over de man-vrouwverdeling. Gelukkig kwamen er nog twee meiden bij en zijn we nu met drie vrouwen en zeven mannen. Precies het tegenovergestelde van de gemiddelde verhoudingen in Utrecht dus, ha, ha.”