ING noemt Rotterdamse student 'boef uit Curaçao'

Een student van Hogeschool Rotterdam ontving tijdens een stageprocedure bij ING een mail die niet voor hem was bedoeld. In dat mailtje werd de student ‘die boef uit Curaçao’ genoemd. Onaanvaardbaar, vindt de hogeschool.

De student Bedrijfseconomie wilde stage lopen bij ING Lease, en kreeg na wat heen en weer mailen een bericht onder ogen met de tekst: “Die boef uit Curaçao wil misschien vanmiddag komen om 15.00 uur. Ben je dan in the house?” De student heeft aangifte gedaan van discriminatie, vertelt hij het Algemeen Dagblad.

De Hogeschool Rotterdam neemt het incident hoog op. “Ongehoord” en “onacceptabel”, schrijft collegevoorzitter Ron Bormans. “Wij eisen dat stagebieders onze studenten met hetzelfde respect behandelen dat zij ook van hen mogen verwachten.” De hogeschool heeft de organisatie om opheldering gevraagd. Die heeft excuses aangeboden; de opmerking zou een grapje geweest zijn. Hiermee is wat de hogeschool betreft de zaak met ING afgehandeld.

De student gaat op zoek naar een andere stageplek.