Internationale school mogelijk naar De Uithof

De Internationale School Utrecht (ISU) krijgt mogelijk een nieuw onderkomen in De Uithof. Het gebouw moet in een weiland aan de Cambridgelaan komen te staan.

De ISU, die internationaal onderwijs verzorgt voor kinderen van expats, is nu gevestigd aan de Van Bijnkershoeklaan in Kanaleneiland. Die locatie is te klein geworden voor de snel groeiende school.

Al enige tijd is de ISU samen met de gemeente Utrecht op zoek naar een nieuwe plek. Het oog is nu gevallen op een weiland op de hoek van de Cambridgelaan en de Helsinkilaan, nabij de nieuwe locatie van het RIVM.

Samen met de UU wordt nu onderzocht of een verhuizing een haalbare kaart is. Met de komst van de ISU zou het internationale vestigingsklimaat op het Science Park versterkt worden, zo is de verwachting.

De UU was zes jaar geleden nauw betrokken bij de vestiging van een school voor internationaal onderwijs in Utrecht.