Jan Kimpen weg als UMC-voorzitter

Het UMC Utrecht neemt eind dit jaar afscheid van de voorzitter van zijn Raad van Bestuur. Jan Kimpen stond acht jaar aan het roer bij het ziekenhuis.

Volgens Kimpen is de voltooiing van de nieuwe strategische agenda van het ziekenhuis een mooi moment om op te stappen. In november treedt hij terug als voorzitter. Nadat hij zijn opvolger heeft ingewerkt zal Kimpen in februari het UMC verlaten.

Kimpen geeft in een persbericht aan zich voor een langere periode aan een andere organisatie te willen verbinden. Onduidelijk blijft of al bekend is om welke organisatie het gaat.

In totaal was Kimpen achttien jaar werkzaam bij het UMC Utrecht. Voor zijn voorzitterschap was hij tien jaar als hoogleraar Kindergeneeskunde verbonden aan het Wilhelmina Kinderziekenhuis.