Koffiezaak The Village opent filiaal in De Uithof

The Village op Instagram, foto van de bar in Johanna

The Village Coffee & Music komt naar De Uithof. Vanaf maandag 26 oktober opent de zaak de deuren op de begane grond van studentencomplex Johanna.

Met de eerste heipaal van Johanna één jaar geleden, begon ook de bouw van de nieuwe koffiezaak. De eigenaren van The Village, Angelo van de Weerd en Lennaert Meijboom, wilden al een tijdje naar de campus. Dat studentenhuisvester SSH hun vroeg een zaak in het nieuwe complex Johanna te openen, kwam dan ook goed uit.

“De Uithof trekt ons aan, omdat we graag met jonge mensen werken. De kwaliteit van horeca in De Uithof kon wat ons betreft wel wat omhoog en we hadden het idee dat er hier vraag was naar meer goede koffie”, stelt Meijboom.

The Village heeft nu al twee succesvolle filialen aan de Voorstraat en in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein. Met hun zaak aan de Voorstraat wonnen ze in 2013 de titel Beste koffiezaak van Nederland.

De nieuwe zaak zal vanaf maandag geopend zijn. Op donderdag 29 oktober is de officiële opening van Johanna met een feestje voor de bewoners. Later in november zal The Village nog een eigen feestelijke opening houden.