LAS-student nieuwe lijsttrekker Student & Starter

De partij voor studenten en jongeren koos Tim Homan (22) dit weekeinde tot haar nieuwe kopstuk. Homan is al fractiemedewerker van Student & Starter en was eerder actief bij studentenunie Vidius.

Student & Starter kwam in 2014 met één zetel in de gemeenteraad. Raadsleden zitten maximaal twee jaar in de raad. Homan is de opvolger van Reinhild Freytag, student van de Universiteit van Humanistiek. Eerder vertegenwoordigde oud-lid van de universiteitsraad van de UU Steven Menke de partij.

Als belangrijkste thema’s van Student & Starter bij de verkiezingen noemt de partij in een persbericht: “betaalbaar wonen en goed werk voor iedereen”. Homan toont zich ambitieus: “In 2014 hebben we net naast een tweede zetel gegrepen. Dit keer gaan we voor drie.”

Homan was eerder dit jaar een van de genomineerden voor de titel van Campuscolumnist van DUB. Enkele van zijn columns werden door DUB gepubliceerd.