Minder lang wachten op SSH-kamer

De gemiddelde wachttijd voor een kamer op een van de studentencomplexen van de SSH is het afgelopen jaar met drie maanden afgenomen. Belangstellenden moeten nu ongeveer anderhalf jaar geduld hebben.

Volgens de SSH profiteren studenten van de invoering van het campuscontract dat afgestudeerden dwingt hun kamer te verlaten. De maatregel zou zo’n 400 tot 500 lege kamers per jaar opleveren.

Daarnaast is het aanbod aan tijdelijke woningen in het afgelopen jaar fors toegenomen. Woningbouwverenigingen stellen zogenoemde sloopwoningen beschikbaar aan de SSH voor bewoning door studenten.

Overigens lopen de wachttijden nog fors uiteen. Wonen op een complex in De Uithof is het populairst. Daar geldt een gemiddelde wachttijd van twee jaar. De stadscomplexen IBB en Tuindorp-West komen uit op anderhalf jaar. Studenten die snel een kamer nodig hebben, kunnen het best gokken op een kamer op de Warande in Zeist. Daar kunnen nieuwe bewoners binnen driekwart jaar terecht.