Na de Tour de France nu Hans Clevers aan het Van Unnik

Er is weer wat te zien aan het Van Unnik. Foto's: Hans van Leeuwen

Gerenommeerd kankeronderzoeker en voormalig KNAW-voorzitter Hans Clevers is een van de meer bekende kopstukken in een nieuwe campagne van het Utrecht Science Park. Met als motto ‘Wij maken jouw wereld van morgen’ vertellen zij op een speciale pagina op de site van het USP hoe zij bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het gebied. Ook hangen op meerdere plekken in De Uithof campagneposters.

Aanleiding voor de campagne zijn de vele bouwprojecten die er op dit moment plaatsvinden. Denk aan de aanleg van de tramlijn en de nieuwbouw van het Prinses Máxima Centrum, de Hogeschool Utrecht en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Wie op De Uithof werkt of studeert, of het sciencepark bezoekt, kan hinder ondervinden van alle werkzaamheden. De campagne vestigt de aandacht op actuele informatie over nieuwe ontwikkelingen en over de bereikbaarheid van het USP. Daarnaast wordt een positieve blik naar een mooiere toekomst geworpen.

Het Van Unnikgebouw staat momenteel grotendeels leeg. De universiteit is op zoek naar een partij die het gebouw wil herontwikkelen, dan wel een mooi idee heeft voor nieuwbouw.