NHTV neemt collegevoorzitter Tilburg over

De NHTV hogeschool in Breda neemt behalve de academische masteropleiding vrijetijdswetenschappen ook bestuursvoorzitter Hein van Oorschot van Tilburg over.

Van Oorschot, sinds 2004 bestuursvoorzitter van de Tilburgse universiteit, volgt in september Hans Uijterwijk op. Die kondigde vorig jaar aan dat hij zijn lange loopbaan als onderwijsbestuurder wilde beëindigen.

De NHTV biedt behalve hbo-opleidingen ook twee academische bachelorstudies aan. Ook de universitaire masteropleiding vrijetijdswetenschappen verhuist straks van Tilburg naar Breda. Uijterwijk heeft altijd benadrukt dat de NHTV niet per se een universiteit wil zijn, maar dat de hogeschool daar wel haast toe gedwongen wordt; anders kan ze geen aanspraak maken op onderzoeksbekostiging.