Nieuwe site voor UU en studenten vandaag in de lucht

De homepages van de nieuwe website van de UU en de studentensite van de UU

De nieuwe site van de Universiteit Utrecht gaat in de loop van vandaag, dinsdag 27 januari, live. Ook de studenten van de UU krijgen dan hun ‘eigen’ site. Woensdag is de oude site helemaal uit de lucht.

Met de lancering van de nieuwe sites is het project om elke doelgroep van de universiteit een eigen site te geven afgerond. Al eerder werden de bachelorkiezerssite, de masterkiezerssite en het intranet voor medewerkers gelanceerd.

De nieuwe website van de universiteit is vooral bedoeld voor mensen die meer informatie willen over het onderwijs, het onderzoek, de organisatie en de geschiedenis van de UU. Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om bestuurders, subsidieverstrekkers, vakgenoten, bedrijven en maatschappelijke instellingen, sollicitanten en alumni. Ook alle pagina’s van de faculteiten zijn vernieuwd en aangepast aan deze doelgroep.

Niet alleen het uiterlijk van de website is veranderd, ook de inhoud is aangepast. Daarnaast is de navigatie en de zoekfunctie verbeterd. Vooral op de zoekfunctie van de huidige site die dateert uit 2007, was de laatste jaren veel kritiek.

De nieuwe studentensite past in het stramien van de andere sites. Studenten die de site oproepen, komen meteen bij hun eigen opleiding terecht. Hier is alle informatie te vinden die studenten nodig hebben voor hun studie. Deze site is voor iedereen toegankelijk en niet zoals de site voor medewerkers alleen via een inlogscherm te bereiken.

De websites zijn geschikt voor desktop, tablet en smartphone.